Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Noor
Dreef 2a 1701 GP
Heerhugowaard
Spoed kies 1

Een klacht

Het kan zijn dat u niet tevreden bent over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk. 

Een klacht bespreken

Bespreek uw klacht eerst met de huisarts, assistente of de praktijkondersteuner zelf. Veel mensen vinden het lastig om te klagen, maar de zorgverlener stelt het op prijs om het te horen als een patiënt niet tevreden is. Als uw huisarts, assistente of praktijkondersteuner weet wat er misgaat, kan hij of zij ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Zo kan de zorg verbeteren, voor uzelf maar ook voor anderen. 

Een klacht indienen

U kunt ons bellen, of een afspraak maken om de klacht met de huisarts of praktijkondersteuner te bespreken. Of vul onderstaand klachtenformulier in. 

Bemiddeling

Is het bespreken van een klacht lastig voor u of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De praktijk is aangesloten bij de klachtenregeling van DOKh in Alkmaar. De klachtenregeling kent een bemiddelingstraject. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Meer informatie over het indienen van een klacht kunt u vinden op de website van DOKh. 

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie over het indienen van een geschil kunt u vinden op de website van DOHh.

Stap 1 van 2
Klacht

Stap 2 van 2
Samenvatting

Klacht

Onderwerp
Naam
E-mailadres
Klacht

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Klacht versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord